Garderoben

Nu är garderoben klar och det blev helt fantastiskt bra. Tog ca 3 timmar dock. Här är en av högarna som skulle sorteras.



Hittade några saker som jag undrar vad jag ska med eller om jag verkligen vill ha dem.
1. London tröja - underbar färg men krymt i tvätten på längden... Funderar på att klippa av den eller något och ha den på semestern i sommar.
2. Ninjatröja - ett av de få plagg jag äger som kommer från H&M trend. Tror att den blir snyggare med en vanlig bh och ett skärp i midjan.
3. Strumpbyxor - De töjer sig när man tar på sig dem, men jag tycker att det ser så sjukt roligt ut när de är så korta. Det ser ut som om en femåring skulle passa bättre i dem.
4. Klänning - Har aldrig använt den eller ens haft den på mig. Prövade den idag och den är hemsk. Bilden gör den inte rättvis. Jag håller nämligen upp den i den längden jag vill ha den i. Skulle vilja korta den ca 10 cm och sätta ett resår längst ner så den sitter åt lite bättre. Ska se vad det kostar och se om det är värt det.

               

Hittade också förståss massor med kläder som jag antingen glömt bort eller inte har använt som är helt fantastiska. Längtar tills jag får använda dem.
1. T-shirt - en som jag fick med en gång som bonus när jag beställde via internet. Har aldrig använt den. Passar perfekt som myströja eller på jobbet. Den kom i ett två-pack så har en i vitt också.
2. T-shirt - jag älskar att det ser ut som om man har en korsett över men att det bara är ett tryck. Storleken har dock alltid varit lite sådär och jag tycker att den är för genomskinlig. Men nu ska jag försöka använda den mer.
3. T-shirtklänning - Tycker om trycket men är lite tveksam till vad man ska ha under. Man ser allt under den. Jag har funderat på vita strumpbyxor, svarta strumpbyxor/leggings eller barbent, men jag tror att allt kommer se lika hemst ut. Ska prova först och se hur det ser ut. Jeans finns ju alltid annars. Eller så får den bli ett sjukt snygg nattlinne. Är heller aldrig använd, till och med prislappen sitter kvar.
4. Tröja - underbart skön, dock så är den lite kort på längden. Är väl meningen att det ska vara en midjetröja, men eftesom att det inte passar min kropssform så drar jag lite i den så ser den bara kort ut. Ska definitivt användas mer.
5. Polkagriströja - jag känner mig verkligen som en godis i den här tröjan and I like it! Helt underbar mys- eller jobbtröja. Kanske lite kort i ärmarna men det överlever jag med den härliga färgen.


               

Fick även en del slängt. Bra, jag vill alltid slänga något eller ge bort något när jag städar garderoben. Annars så får det ju tillslut inte plats något mer, eller det gör det nog redan inte... På de två bilderna till höger är mina absoluta favoritbyxor genom tiderna. Hade de på mig i princip hela gymnasiet, men nu är deras tid förbi. De passar fortfarande perfekt men de har fått sådan slitning att det blivit hål och nu nyper de mig på insidan av låren när jag går. Mindre skönt. Soptunnan för dem alltså.

       

Hittade även många udda strumpor.



Katten skulle självklart också vara med överallt och förstöra.

       

Och så här blev resultatet. Jag är riktigt nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0