8 fakta om mig

Inspirationen till detta kom från detta inlägget av Egoina.

1. Jag måste sova minst åtta timmar per natt. Annars blir jag helt knäpp och arg. Speciellt på barnen och det förtjänar de inte. Det är ju inte deras fel. Så därför försöker jag sova ordentligt.

2.  Jag försöker att inte ha smink på mig på jobbet. Jag tycker att barnen kommer se tillräckligt med smink senare när de växer upp så jag försöker att inte ha det. Om jag alls har det använder jag bara lite mascara. Men sen blir det också billigare för mig eftersom att det inte tar slut lika fort och så behöver jag inte fixa mig nästan alls på morgonen.

3. Men något som jag alltid försöker göra på morgonen är att tvätta mig ordentligt. Alltså med speciell tvål, tonic och lotion. Sen gör jag det på kvällen också. För bästa resultat. Har nämligen haft problem med min hy, men detta gör underverk.

4. Jag har alltid tyckt att jag har varit rund. Nu när jag ser tillbaka ser jag ju att jag inte var rund då. Nu däremot vet jag att jag är det. Mitt BMI ligger just nu på 26 vilket är övervikt. Se skala här. Men jag tar det inte med ro utan jag kämpar varje dag.

5. På pappret är jag en mambo (bor hemma hos föräldrarna). Egentligen bor jag ju i mitt egna hus med katten men jag är skriven hos mamma. Vet inte varför det är så, har bara varit lättare.

6. Jag har jättesvårt att köpa solglasögon. Jag har nämligen riktigt kraftiga käkar så att jag måste ha riktigt stora brillor. Har jag små ser nederdelen av mitt ansikte helt svullen ut.

7. Jag fullkomligt älskar t-shirts och linnen. Har en hel garderob med bara dessa underbara skapelser. Just nu är mina favoriter de som jag köpt på Avanna

8. Jag hittar inte i Stockholm. Kanske okej om man aldrig har varit där, men inte för mig. Jag har bott i olika förorter dit i 15 år. När vi flyttade så flyttade vi bara 40 minuters resa från stan. Jag har även jobbat i Stockholm i nästan 2 år. Men ändå kan jag inte hitta någonstan och kan inga namn eller butiker. Jag hittar till city och kanske till tekniska. Hittar nästan bättre i London där jag endast varit fyra gånger. Det är ju riktigt pinsamt.


Kommentarer
Postat av: anna - live my life.

Mysigt :)

BMI ska man nog inte lyssna på fullt ut bellsibum, du är fin som du är!



Jag ska på bröllop, sen bara ta det lugnt.

Njuta av helgen helt enkelt!

Kramar

2009-05-15 @ 13:22:07
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Köpt den på Gina faktiskt :)

Har kikat på den ett bra tag, nu när den var på rea så slog jag till.



Ja, men det fixar du lätt.. Jag kämpar också med några kilo, men tror att jag skulle behöva gå ner minst 5 för att vara nöjd med mig själv. Vet hur det är att hela tiden gå och oroa sig. Jobbigt att känna sig "tjock" hela tiden.. Det tär.



Kramar!

2009-05-15 @ 15:16:18
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: anna - live my life.

Ha en mysig helg nu :)

Vi hörs Bella!

Så mysigt att du har en blogg.

Hälsa grabbarna från mig.

Kramar!!

2009-05-15 @ 15:36:44
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0