Planering

Planer träning
Satsa hårdare på styrketräning en period
Satsa på jogging en period
Springa några lopp

Planer kost
Bli bättre på att planera mat, helst för hela veckan
Därmed också kunna storhandla och göra storkok
Bli bättre på att hitta och äta protein i mat
Kunna välja nyttigare alternativ vid restaurangbesök och inte behöva äta gott för andra gör det
Lära mig göra nyttigt "godis"

Inköp under året
Ny träningsväska som går bra att ha med till skola och jobb
Pulsklocka
Nya aerobic-skor (till hösten)
Capritights att springa i
Ev. nya springskor


Prova på
Tabata (hjälp!)
Pass med enbart kettlebells
Crossfit

Konkreta mål
  • Klara av att springa en mil
  • Springa vårruset + tjejmilen. Skulle väldigt gärna vilja springa 5km på runt 30 min.
  • Kunna göra _ armhävningar på tå (vet inte hur många jag klarar av än, ska testa i helgen)
  • Nå min målvikt innan maj, behöver jag maj på mig också går det bra
  • Kunna känna mig stark
Månadsplanering
  • januari-februari: Lite av allt. 2 styrketräningspass i veckan, helkropp, för att bygga upp lite basstyrka. 3 konditionspass/ vecka - step, aerobic och 45 min på springband.
  • mars-april: Styrketräning. Den här perioden ska det byggas muskler. Planeringen är att göra en 3-split och verkligen köra tungt. Sedan köra step, för att jag tycker att det är så förbannat roligt, samt ett pass på bandet, för att förbereda lite inför löpsatsningen, utöver styrketräningen. Detta är minmum. Kanske kommer jag lägga in ett extra styrkepass, alternativt ett cirkelpass eller tabata i veckan. Beror på schema och hur kroppen känns.
  • maj-juni: Löpsatsning! Springa minst 3 gånger i veckan. Träna intervaller, långdistans och bli bättre på att springa fort. Börja träna inför milen. Styrketräna minst en gång i veckan för att hålla kroppen och muskler i form.

Mallen för denna planering kommer härifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0