Mitt försök

Ibland tappar man kontrollen. Ibland ger man upp. Ibland bryr mig sig bara inte. Jag har gjort att det där, flertalet gånger. Men nog får vara nog. Jag har nått min gräns. Det är dags att försöka ta sig tillbaka. Det här är mitt försök.

Det jag låtit skena iväg är min vikt. Ibland tror jag inte ens på siffrorna som visar sig. De är ju tyvärr sanna trots att man blundar för det och nu finns det bara ett mål. Att komma ner på ett hälsosamt BMI. Sen är det bara att komma ner till drömvikten också. Till min hjälp kommer jag att använda Viktväktarna. Metoden är både hyllad och kritiserad, men jag vet att den fungerar på mig så därför kommer jag satsa på det. Det här är mitt försök att nå mina mål.

En del av mig skäms. Jag skäms för att säga vad jag väger, men samtidigt så tar jag ju tag i den biten. Samtidigt blir jag irriterad på mig själv för att jag skäms. Ja, jag har gjort ett misstag genom att låta det gå så här långt, men jag tänker samtidigt så tänker jag stå för det. Att jag är här är mitt fel och ingen annans. Det här är mitt försök att ta tillbaka kontollen.


I den här bloggen kommer jag bara skriva om det som har med vikt, träning och liknande att göra. Resterande kommer att finnas här.

Välkommen att följa mitt försök att nå min drömvikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0