Motivationen, den tog slut.

Det var ett tag sen jag var här och skrev. Motivationen tog helt enkelt slut. Tack och lov tog den inte slut för att gå ner i vikt vilket jag kan se här när jag läser de gamla inläggen. Situationen passade sig inte för att fortsätta blogga aktivt och eftersom jag jobbade så mycket orkade jag inte lägga sista energin på att blogga.

Mycket här hänt sen jag skrev sist. Det var ju nästan ett helt år sedan så fattas bara annat. Först och främst har jag gått ner nästan 10 kg sen jag började skriva. Vilket jag knappt kan tro är sant, för jag vet knappt när det hände. Jag och min sambo har flyttat till en större lägenhet, som är i 1:a hand, vilket har gjort att jag kunnat landa mycket bättre. Det sista viktigta som har hänt är att jag har börjat plugga på universitetet. En väldigt stor omställning och jag kan fortfarande inte förlika mig med idén att jag går i skolan. Trodde nästan inte att det någonsin skulle hända.

Anledningen till att jag startar upp den här bloggen igen är just motivationen. Jag befinner mig just nu i en platå som är mycket påfrestande för mig. Den gör så att jag bara vill lägga mig ner, dra en djup suck och ge upp. När det är det sista man ska göra. Vad jag behöver göra är att ta  mig själv i kragen, köra på felfri kost och träna så mycket som det går. Motivationen tänker jag försöka hitta här, mitt i gröten bland alla bloggar, och försöka sprida vidare inspiratioen i den mån jag kan.


(Bild från midsommar 2011)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0