Träningsmål

Något som jag länge har velat klara av är, och som jag nu aktivt kommer jobba för att kunna, är armhävningar. Du vet de riktiga när man står på tå och klarar av att gå hela vägen ner och sen komma upp igen. Och sen helst göra ett par stycken.

Jag har kunnat göra det en gång i tiden. Men det var när jag gick på karate och det är nästan 10 år sen nu, och jag hade ett helt annat muskelkapital på den tiden. Men nu ska det komma tillbaka, till viss del i alla fall. Jag måste gå på någon likanade träning som den för att bli lika stark igen. Det är inte på många andra ställen där man gör 10x10 situps, 10x10 armhävningar (på knytnävarna), 10x10 sparkar och 10x10 slag som uppvärmning...

För att klara av det här måste jag först och främst bli starkare i axlarna. Där är jag löjligt svag och kommer behövas mycket av mig för att kunna satsa på att köra där. Blir ju så mycket tråkigare att köra där man är svag. Sen kommer jag även boosta armar, bröst och ovansida rygg.

Skönt att veta vad man ska göra på gymet idag!





Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0