Jag och mitt te

Jag älskar verkligen te. Det är något av det bästa jag vet. Här i Danderyd är det ingen som dricker te. Eller kanske om det är någon som är lite förkyld och får för sig att det är bättre med te då. Jag tycker bara att det är bra. För då får jag allt för mig själv. Till och med barnen när de leker dricker kaffe latte. När de är tre år. Jag vet inte om det är helt okej...

Tycker det är lite roligt när man tänker efter vad men egentligen är beroende av. Eller vad man inte vill leva utan, kanske är bättre ord. För mig är det ju då självklart mitt te. Sen är det också soffan. En dag där jag inte legat i min soffa ens en liten stund, är ingen riktig dag. Det är svårt att komma på fler saker. Självklart tror jag att det är mer, men vad det skulle vara vet jag inte. Kanske skulle det vara att sms:a. Jag förmedlar för många tankar, som man kanske borde ha hållt för sig själv...

Herregud vad det regnar ute. Tur att man har haft innedag idag. Det är bara de sista 45 minuterna som jag måste vara ute. Och jag fasar för dem.

Nu måste jag jobba. Nu ska alla barn väckas och så ska jag se till att grabben här bredvid mig inte somnar på bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0