En bra dag

Gud vilken underbar morgon jag har haft. Har verkligen bara njutit. Vaknade tidigt, men låg kvar i sängen och läste, gosade med katten. Somnade om, drömde om världens härligaste badrum. Vaknade av att mamma ringde. Kunnat göra som jag själv vill.

Blir en lugn dag idag. Som ni kanske förstod av mig morgon. Ska hem till mamma och pappa om en liten stund. Pappa är nämligen hemma den här helgen så då måste man passa på. Mormor är på besök också. Tror hon åker hem idag eller imorgon. Jag och pappa ska skruva ihop bastun. Äntligen! Eller ja, vad ska man säga. Vi ska tömma hela skiten på saker först. Vi har nämligen haft det som ett förråd. Sen ska vi skruva fast plankorna som man ska sitta på. Själva bastun står ju redan där. Jag är inte så händig att jag bara skruvar ihop en bastu bara sådär, än. Längtar något sjukt efter att basta och har gjort det ett tag nu. Sist när det skulle vankas bastu så lyckades jag glömma kläder... Men nu så ska det väl ändå fungera. Det är nämligen så att det är några gubbar där som har renoverat badrummet precis. De är inte riktigt klara än eftersom att det fattas en dusch. Men de säger att det ska blir klara senast tisdag. Så på fredag blir det invigning. Passar så grymt bra eftersom att min föräldrar är borta då. Så det blir lite uppladdning innan min födelsedag. Jag hoppas på att det blir grymt bra.

Vi ska även passa på att fira min födelsedag tror jag. Vet inte om detta blir det enda firandet eller om det blir något mer innan nästa helg. För som jag sa så är mina föräldrar borta nästa helg. Och så är ju mormor här nu och hon ville så gärna fira mig. Så mamma har lovat att fixa en after eight tårta. Låter så sjukt gott. Måste nog ut och springa sen då om man ska kränga en sån.

Kommer med bilder sen när jag kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0