Träning 12 augusti

Idag var jag för första gången på ett puls-spinning pass. Det är ett pass där man har på sig en trådlös pulsmätare som då mäter pulsen. Detta för att man ska kunna förbättra konditionen på ett optimalt sätt och man kan se om man ligger på rätt nivå för just den delen av passet. Pulsen ser man sedan på en skärm längst fram i salen. Det är bara ett nummer som är kopplat till bandet som syns och inte ens namn eller något sånt

Jag tyckte det var extremt roligt och väldigt bra upplagt. Jag har en tendens att gå ut för hårt i början av passet och sen vara helt död, så det här var perfekt för mig. Just nu har jag väldigt dåligt kondition också så det här är ett bra sätt att bli bättre utan att överbelasta hjärtat.

Kommer abslolut göra det igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0