Att våga pröva nya saker

För några dagar sen köpte jag havremjölk. Något som jag egentligen inte tycker om, ialla fall inte att dricka det direkt. Min tanke var dock att ha det i kaffe och te eftersom att då känns inte smaken lika mycket. Trodde jag. Anledningen att jag ville pröva är för att jag gillar inte mängden mjölkprodukter jag får i mig under en dag och därför ville jag ta bort åtminstånde en källa.

Resultatet blev både bra och dåligt. Första dagen som jag prövade det hamnade all mjölk på botten av muggen och gav en ryslig smak. Idag när jag provade blev det dock mycket bättre. Det fördelade sig jämt i muggen och förhöjde nästan kaffe-smaken. Så detta ska jag absolut fortsätta med. Det enda tråkiga är att den härliga krämiga färgen som blir när man har i vanlig mjölk i, försvinner. Istället ser det nästan blaskit ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0