Vardagsmotion

Jag är lat av mig, riktigt lat. För mig är det inga problem att spendera flera timmar i soffan. Att sänka serie efter serie är för mig ett nöje. Jag kommer aldrig bli en sån person som blir rastlös, eller går ut och springer bara för att jag känner för det.

Trots detta har jag oftast inte några problem att komma iväg att träna ett pass eller komma iväg till gymet. För ärligt talat så mår jag bra av det. När jag kommer hem så brukar jag oftast sprudla (om det inte gått katastrofalt dåligt vill säga) och om jag inte tränar under en period kan jag på riktigt känna av det. Inte bara i konditionen utan även på humöret, som blir ganska dämpat, och sen blir jag supertrött.

Det jag måste bli bättre på är att få in mer vardagsmotion i mitt liv. Att ta mig upp ur soffan eller dator-stolen för att röra på mig. Kanske inte för att bli svettig, men i alla fall aktivera musklerna.

Det jag kommer försöka sysselsätta mig med är mest lite hushållssysslor. Inte så stora saker, men kanske att tvätta ett fönster här diska en tallrik där. Så att jag kommer ur soffan och gör något annat. Fem minuter i timmen räcker gott och väl.



Idag har dammsugaren varit min paus-kompis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0