2012

Jag och M var och såg 2012 här om dagen och jag tänkte säga ett par ord om den.

Allt som allt tyckte jag att filmen var sjukt bra. I vissa lägen satt jag och höll fast mig i stolen för att det var så spännande, speciellt när dom flyger. Det blev nästan som när man går på Cosmonova, det känns som om man själv flyger.

Dock så var det även en väldigt lång film, två timmar och 40 min. Vilket gjorde att det var väldigt lätt att tappa koncentrationen. Inte bara för mig utan för de flesta. Man märkte nästan i biosalongen när det inte var så spännande för då började alla att prata. Jag vet inte om det bara var den föreställningen jag var på men eftersom att jag reagerade likadant har jag svårt att tro det.

Jag tyckte även att det var konstigt att det bara var 11 års gräns på filmen. Eller om det bara var så att den var från 11 år så hade jag inte reagerat. Utan det är ju det att man kan se filmen från och med att man är 7 med vuxens sällskap. För det är väldigt många som dör i filmen. Det är ju lite svårt att undkomma när jorden går under. Sen det också att det var tänkt att New moon skulle vara från 15 bara för att den var så dyster. Då tycker jag att man tänker väldigt underligt. Men det finns säkert en tanke med det också.

Sen hade huvudskådespelarna lite för mycket tur med sig som det sig bör i en Hollywood produktion. Men det som faktiskt var lite skönt var att filmen även bjöd på lite skratt, annars hade filmen blivit lite för svart.

Jag ger den 4/5 i betyg.

Trailer: länk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0